با آغاز فصل پاييز:
برداشت پياز از اراضي كشاورزي مهريز آغاز شد


یزدفردا -مهریز صادقی : مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهريز گفت: برداشت پياز از سطح 16 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان مهريز آغاز شد.

محمود زارع‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا اظهار داشت: محصول پياز در سطحي معادل 16 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي شهرستان مهريز كشت شده و با عملكرد 130 تن در هر هكتار پيش‌بيني مي‌شود بيش از 2 ميليون و 80 هزار كيلوگرم پياز از اين اراضي برداشت شود.
وي افزود: مهم‌ترين مناطق كشت اين محصول در اين شهرستان روستاهاي علي‌آباد چهل‌گزي، عبدالله آباد، احمدآباد، كردآباد، فتح‌آباد، سرو و ارنان است كه بيش از 230 خانوار در سطوح مختلف به بهره‌برداري از اين محصول مي‌پردازند.
زارع‌زاده خاطرنشان كرد: زمان برداشت اين محصول از اوايل مهرماه آغاز و تا نيمه آذر ماه ادامه دارد و مهم‌ترين نوعي پيازي كه در اين روستاها به صورت كشت بهاره كشت مي‌شود، از نوع سفيد محلي است.
وي با اشاره به مشكلات كشاورزان در زمينه توليد اين محصول مهم بيان داشت: وجود علف‌هاي هرز فراوان و آفت مگس پياز از مهم‌ترين مشكلات طبيعت است كه بر اين نوع محصول تاثيرگذاري فراوان دارد.
زارع‌زاده همچنين عدم ثبات قيمت اين محصول در بازار فروش را از ديگر مشكلات كشاورزان ذكر كرد و يادآور شد: در راستاي مواجهه با اين مشكلات آموزش مولدان، تنظيم بازار، خريد تضميني محصول و احداث كارخانه توليد پودر پياز در منطقه پيشنهاد مي‌شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهريز آموزش‌هاي زارعان و توزيع نهاده‌هاي مورد نياز از قبيل كود، سم و ... را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي حمايتي اين مديريت براي كشاورزان توليدكننده محصول پياز در شهرستان مهريز ذكر كرد.
شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در 45 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده و از قطب‌هاي مهم كشاورزي استان به شمار مي‌رود.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا